Elsődleges cél a sertéshús fogyasztásának növelése és az abból előállított termékek vásárlásának ösztönzése.

Az ünnepek közeledtével az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum (AMC) valamint a Magyar Húsiparosok Szövetsége a minőségi sertéshús fogyasztását népszerűsíti. Az „Ünnepeljünk malaccal" szlogen és az „Egy kiváló minőségű sertéshús minden ízében különleges" jelmondat alatt megvalósuló kampány elsődleges célja a sertéshús fogyasztásának növelése és az abból előállított termékek vásárlásának ösztönzése.
Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára elmondta, a sertéságazat jelenleg is különleges kihívásokkal szembesül, hiszen a gazdasági környezet rendkívül gyorsan változik. Ezekre a folyamatokra a szakpolitikának is reagálnia kell, ezért több ízben is igyekeznek az élelmiszerágazat szereplőit a lehető legnagyobb mértékben segíteni.
Az idei évben többek között a 18 milliárd forintos állatjóléti támogatás mellett, egy 2 milliárd forint értékű válságtámogatási csomaggal, valamint egy egyszeri, 2,5 milliárd forintos támogatással is a sertéstartók segítségére siettek. A mezőgazdasági szereplők likviditásának elősegítése érdekében hitelmoratóriumot és kamatsapkát is bevezettek.
Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese kiemelte, talán még soha nem volt ekkora szükség az összefogásra, hiszen a gazdasági körülmények hatására a sertéstartók mellett a fogyasztók helyzete is jóval nehezebbé vált az utóbbi időben. Az energiaár-robbanás következtében fellépő általános inflációs nyomás keresleti sokkot idéz elő a fogyasztásban, amit mindannyian érzünk a saját bőrünkön.
Ennek ellenére szép eredménynek könyvelhetjük el, hogy a magyar sertéshús visszakerült méltó helyére, a kampány tízéves időtartama alatt az egy főre jutó sertéshús fogyasztás 10 kilogrammal nőtt Magyarországon, a készítményekkel együtt mára eléri a 33 kg/fő/év értéket.
Az ünnepi kampány részeként közterületi megjelenésekkel, járműreklámokkal, brandingelt buszmegállóval, rádióhirdetésekkel, sajtómegjelenésekkel, közösségi média bejegyzésekkel és országszerte ingyenes kóstoltatásokkal igyekeznek vásárlásra ösztönözni a fogyasztókat.
Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke hangsúlyozta, hogy jelenleg rendkívül nehéz helyzetben van a magyar sertéshús ágazat. Két vírus; a covid és az afrikai sertéspestis (ASP), majd az orosz-ukrán háború is szélsőséges hullámzást idéz elő a piacon, amellyel nehezíti a sertéstenyésztők és -feldolgozók életét.
Többek között a takarmány és az energiahordozók árának növekedése nagyban megemelte az ágazat szereplőinek önköltségét, ezzel pedig a húsok, és húskészítmények árát is.
Az elnök kiemelte, a karácsony közeledtével minden évben emelkedik a sertéshús fogyasztása, hiszen az ünnepi asztal elengedhetetlen kelléke hosszú idő óta. Arra kérte a fogyasztókat, hogy
a nehézségek ellenére idén is keressék a megbízható forrásból érkező, kiváló minőségben előállított magyar sertéshúst és készítményeket, ezzel is segítve az ágazatot.
Kapcsolódó cikkek
Jubileumi sertésintegrációs találkozó
Ha június, akkor sertésintegrációs szakmai nap! Egy évtizede minden év júniusában találkoznak az integrációs partnerek és a sertéságazat szakemberei, visszatekintenek az elmúlt évre, átadásra kerülnek a termelési díjak, az előadások és a kerekasztal-beszélgetések során pedig az aktuálisok kerülnek a fókuszba. Így volt ez 2024-ben is.
Forrás: www.babolnatakarmany.hu, kép forrás: www.MSTSZ.eu
Sertésintegráció
Általános
Sertéshús
Takarmány
Állategészségügy
Technológia
Bonafarm
•
2024.08.08.
Dobogós helyezést ért el a Bonafarm sertésintegrációs weboldala
Dobogós helyen végzett a Bonafarm Mezőgazdaság a XXX. Alföldi Állattenyésztési és Mezőgazda Napok Nemzetközi Szakkiállítás és Vásárhoz kapcsolódó, „A Magyar Állattenyésztésért Termékdíj” 2023-as pályázatán.
Czagány Blanka
Sertésintegráció
Általános
Technológia
Bonafarm
Informatika
•
2023.05.22.
Fiaztatói menedzsment (2. rész)
Kiadványunk előző számában elsősorban a fialó tenyészállatokkal, azok elhelyezésével, takarmányozásával foglalkoztunk. Ebben a számban az újszülött malacok kerülnek a fókuszba, mivel a fiatal állatok újszülöttkori növekedési periódusa (egészen a választásig) kritikus időszak a sertéshústermelésben.
Tóth Zoltán Vezető Sertés-szaktanácsadó, Forrás: www.babolnatakarmany.hu
Általános
Sertéstenyésztés
Állategészségügy
Technológia
Bonafarm
Külső szakmai tartalom
•
2023.04.06.