Miért ünnepeljünk malaccal? Ebből a kampányból kiderül

Elsődleges cél a sertéshús fogyasztásának növelése és az abból előállított termékek vásárlásának ösztönzése.

Forrás: www.agroinform.hu; Kép forrás: www.pixabay.com Általános , Sertéshús , Egyéb , Külső szakmai tartalom 2022.11.28.

Az ünnepek közeledtével az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum (AMC) valamint a Magyar Húsiparosok Szövetsége a minőségi sertéshús fogyasztását népszerűsíti. Az „Ünnepeljünk malaccal" szlogen és az „Egy kiváló minőségű sertéshús minden ízében különleges" jelmondat alatt megvalósuló kampány elsődleges célja a sertéshús fogyasztásának növelése és az abból előállított termékek vásárlásának ösztönzése.


Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára elmondta, a sertéságazat jelenleg is különleges kihívásokkal szembesül, hiszen a gazdasági környezet rendkívül gyorsan változik. Ezekre a folyamatokra a szakpolitikának is reagálnia kell, ezért több ízben is igyekeznek az élelmiszerágazat szereplőit a lehető legnagyobb mértékben segíteni.
Az idei évben többek között a 18 milliárd forintos állatjóléti támogatás mellett, egy 2 milliárd forint értékű válságtámogatási csomaggal, valamint egy egyszeri, 2,5 milliárd forintos támogatással is a sertéstartók segítségére siettek. A mezőgazdasági szereplők likviditásának elősegítése érdekében hitelmoratóriumot és kamatsapkát is bevezettek.


Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese kiemelte, talán még soha nem volt ekkora szükség az összefogásra, hiszen a gazdasági körülmények hatására a sertéstartók mellett a fogyasztók helyzete is jóval nehezebbé vált az utóbbi időben. Az energiaár-robbanás következtében fellépő általános inflációs nyomás keresleti sokkot idéz elő a fogyasztásban, amit mindannyian érzünk a saját bőrünkön.


Ennek ellenére szép eredménynek könyvelhetjük el, hogy a magyar sertéshús visszakerült méltó helyére, a kampány tízéves időtartama alatt az egy főre jutó sertéshús fogyasztás 10 kilogrammal nőtt Magyarországon, a készítményekkel együtt mára eléri a 33 kg/fő/év értéket.


Az ügyvezető-helyettes elmondta, a mostani kampány legfőbb célja, hogy arra ösztönözze a fogyasztókat, háziasszonyokat, hogy az ünnepi időszakban, a karácsonyi bevásárláskor és a menü összeállításakor is válasszák a kiváló minőségű, magyar sertéshúst, amely döntés amellett, hogy egészségünket szolgálja, az ágazat szereplőit is támogatja.
Az ünnepi kampány részeként közterületi megjelenésekkel, járműreklámokkal, brandingelt buszmegállóval, rádióhirdetésekkel, sajtómegjelenésekkel, közösségi média bejegyzésekkel és országszerte ingyenes kóstoltatásokkal igyekeznek vásárlásra ösztönözni a fogyasztókat.


Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke hangsúlyozta, hogy jelenleg rendkívül nehéz helyzetben van a magyar sertéshús ágazat. Két vírus; a covid és az afrikai sertéspestis (ASP), majd az orosz-ukrán háború is szélsőséges hullámzást idéz elő a piacon, amellyel nehezíti a sertéstenyésztők és -feldolgozók életét.
Többek között a takarmány és az energiahordozók árának növekedése nagyban megemelte az ágazat szereplőinek önköltségét, ezzel pedig a húsok, és húskészítmények árát is.
Az elnök kiemelte, a karácsony közeledtével minden évben emelkedik a sertéshús fogyasztása, hiszen az ünnepi asztal elengedhetetlen kelléke hosszú idő óta. Arra kérte a fogyasztókat, hogy
a nehézségek ellenére idén is keressék a megbízható forrásból érkező, kiváló minőségben előállított magyar sertéshúst és készítményeket, ezzel is segítve az ágazatot.


A jelenlegi szabályozás szerint a termékeken már köteles a kereskedő feltűntetni a hús eredetét kiírva vagy zászlóval, így a fogyasztók könnyen meg tudják állapítani, honnan származik az általuk választott tőkehús.

Kapcsolódó cikkek

Dobogós helyezést ért el a Bonafarm sertésintegrációs weboldala

Dobogós helyen végzett a Bonafarm Mezőgazdaság a XXX. Alföldi Állattenyésztési és Mezőgazda Napok Nemzetközi Szakkiállítás és Vásárhoz kapcsolódó, „A Magyar Állattenyésztésért Termékdíj” 2023-as pályázatán.

Czagány Blanka
Sertésintegráció Általános Technológia Bonafarm Informatika 2023.05.12.

Fiaztatói menedzsment (2. rész)

Kiadványunk előző számában elsősorban a fialó tenyészállatokkal, azok elhelyezésével, takarmányozásával foglalkoztunk. Ebben a számban az újszülött malacok kerülnek a fókuszba, mivel a fiatal állatok újszülöttkori növekedési periódusa (egészen a választásig) kritikus időszak a sertéshústermelésben.

Tóth Zoltán Vezető Sertés-szaktanácsadó, Forrás: www.babolnatakarmany.hu
Általános Sertéstenyésztés Állategészségügy Technológia Bonafarm Külső szakmai tartalom 2023.04.06.

Egy sertéscomb útja a prosciutto vagy a serrano sonkáig

Az MCS Vágóhíd Zrt.-nek több országba is van exportengedélye, így az általunk feldolgozott sonkákból is készül prosciutto vagy a serrano sonka. 

Bonafarm Csoport
Sertésintegráció Általános Sertéshús Technológia Bonafarm 2023.03.09.